만滿시리즈는 ‘비움’과 ‘채움’의 관계성에 대한 탐구에서 출발해 ‘백지 위의 먹 한 방울’이라는 시각적 목표를 좇아 탄생했다.
’여백‘은 ’채움‘이 있기에 존재한다. 주변의 모든 힘을 흡수하고, 공간을 자신의 존재감으로 채우는 한국적 힘을 응축한 고밀도 오브제.
담담히 쌓아올린 만滿은 정적임 속에서도 강한 힘을 가진다.
가는 선들이 모여 견고한 면이 된 ‘채움’, 공중에 떠있는 듯 한 상판 아래의 ‘비움’.
의자가 되기 위해 비워진 오브제는 사람이 앉음으로써 진정한 만滿의 상태에 도달하게 된다.
비움과 채움은 작품 안에서 계속해서 순환하며, 서로의 의미를 완성한다.
만 벤치와 스툴은 빽빽한 삶 속 잠시 쉬어갈 틈을 제공한다.
The ‘Fulfilled’ series began as an exploration of the relationship between 'emptiness' and 'fullness,’ brought to life through the visual pursuit of ‘a single drop of ink on blank paper'.
'Emptiness' exists because of 'fullness’. Absorbing all the surrounding energy and filling the space with its presence, it embodies a high-density essence that distills Korean spirit. The quietly layered ‘Fullness’ holds a powerful stillness.
The 'fullness' created by the delicate lines forms a solid surface, while the 'emptiness' beneath appears to float in the air.
Emptied to become a chair, the objet reaches its true state of fullness when a person sits on it.
In this work, emptiness and fullness continuously cycle, completing each other’s meaning.
The bench and stool provide a momentary pause amid the busyness of life.
Artist : Kim Yoonji, Han Ozin
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