백경白鏡 은 역동하는 여백과 획의 관계를 거울이라는 오브제 안에 포착한다.
거울은 그 자체로 비어있기에 앞에 있는 모든 만물을 담아낸다. 그 기능 속에 비움의 미학을 품고 있는 것이다.
두 스테인레스 판 사이의 비워진 공간은 ‘공간을 가로지르는 획’의 형태를 드러낸다.
거울은 ‘획’이 드러내는 여백이기도, 획을 배경 삼는 채움이기도 하다.
만-거울은 비움과 채움의 비고정적 관계를 은유한다.
The stroke of emptiness
Void Mirror captures the dynamic relationship of space and stroke within the form of a mirror.
As a mirror is inherently empty, it reflects all things before it, embodying the aesthetics of emptiness within its function.
The space between two stainless steel plates forms ‘a stroke crossing the space.’ The mirror serves as both the emptiness revealed by the stroke and the fullness that uses the stroke as its backdrop. This piece metaphorically represents the fluid relationship between emptiness and fullness.
Artist : Kim Yoonji, Han Ozin
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